Založ si blog

Som zo Slovenska a nie zo Slovinska

Takmer každý, kto cestoval do zahraničia, najmä do vzdialenejších krajín, aspoň raz sa snažil vysvetliť, že Slovensko- Slovakia nie je to isté ako Slovinsko- Slovenia, či Slovenija. Nám sa tie názvy krajín zdajú úplne odlišné, pritom však znejú naozaj veľmi podobne.

Síce Slovensko je samostatná republika už vyše dvadsať rokov, niektorí stále poznajú iba Československo- Czechoslovakia a Prahu. Keďže som sa narodila začiatkom osemedesiatych rokov (minulého storočia), ja som naozaj pôvodom z Československa, nezdá sa mi to až také mimoriadne zvláštne.

Nedávno ma však prekvapila otázka, či som z tej istej krajiny ako manželka pána prezidenta T. Odpovedala som, že nie som odtiaľ, ale som z krajiny odkiaľ bola jeho prvá manželka. (Samozrejme mysliac bývalé Československo.) Moja odpoveď zase prekvapila pýtajúceho sa. Zjavne nebol informovaný o minulosti pána T. a počte, či pôvode jeho manželiek.

Vďaka manželke súčasného prezidenta krajiny za ,veľkou mlákou“ sa tak Slovinsko- Slovenia stalo známejšie ako bolo pred niekoľkými mesiacmi a čoraz viac ľudí si tak môže pomýliť Slovensko so Slovinskom.

zelenskyj, summit, švajčiarsko, ukrajina,

Zelenskyj: Keby Rusko malo záujem o mier, nebola by žiadna vojna

15.06.2024 20:45, aktualizované: 21:35

Na mierovom summite o Ukrajine vo Švajčiarsku sa zúčastňuje viac ako 90 krajín a osem medzinárodných organizácií.

francúzsko, Protest, krajná pravica

Desaťtisíce Francúzov protestovali proti krajnej pravici, môže vyhrať predčasné voľby

15.06.2024 19:53

Francúzsky prezident Macron vyhlásil predčasné voľby po neúspechu svojho centristického tábora v minulotýždňových eurovoľbách.

žilina, polícia,

Otrasný nález. V meste Rajec našli bezvládne telo novorodenca

15.06.2024 19:14, aktualizované: 20:20

Stať sa tak malo vedľa materskej škôlky.

Peter Pellegrini, inaugurácia

Bude Pellegrini nadstranícky? Bude z neho skôr Gašparovič než Kováč, hovoria odborníci. Podporu koalície ešte bude potrebovať

15.06.2024 19:00

Politológovia nepredpokladajú, že sa Pellegrini voči vláde bude vymedzovať. Podporu koalície ešte bude potrebovať pri prípadnej opätovnej kandidatúre. Môže však prekvapiť.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1
Celková čítanosť: 2104x
Priemerná čítanosť článkov: 2104x

Autor blogu

Kategórie

Archív